De Eerste drie Weken - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Gijs Korenblik - WaarBenJij.nu De Eerste drie Weken - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Gijs Korenblik - WaarBenJij.nu

De Eerste drie Weken

Blijf op de hoogte en volg Gijs

06 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Céad míle fáilte op mijn blog


JAAAAAH daar is het eerste reisverslag dan!
Mijn excuses voor het feit, dat ik niet eerder wat ben gaan posten. De reden hiervoor was, dat mijn wifi op mijn woonadres in Belfast vrij dramatisch was, maar dit hebben we nu ook sinds gisteren weten te regelen.

De eerste drie weken

Na een ontspannen vlucht van Amsterdam naar Belfast, 1.5 uur vliegen, ben ik aangekomen in Belfast.
Mijn eerste indruk: “Wat een kou hier”, maar het is gelukkig gaan wennen.
Diezelfde dag werd ik gelijk meegenomen naar een van de oudste pubs in Noord-Ierland. “Kelly’s Cellar”genaamd. Deze Pub is nog steeds in een authentieke pub uit de 17e eeuw. Voor de beeldvormers onder ons: Denk aan de Herbergjes van de Hobbits in de film “Lord of the Rings”.
In deze prachtige pub kwam ik eindelijk weer in contact met het bruine goud genaamd”A pint of Guinness”. Qua drank en voedsel prijzen is het hier in Belfast wel duurder dan in andere gebieden in Noord-Ierland. Je betaald ongeveer 4.70 euro voor een halve liter Guinness, maar uiteraard krijg je een prachtig en lekker biertje ervoor.
Ook ben ik in de afgelopen weken naar verschillende andere pubs, bars en clubs geweest. Ten eerste “Maddens Bar”. Ten tweede “The Dirty Union”. Ten derde “Cuckoo”. Ten vierde “Limelight”. Ten vijfde “Lavery’s”. Ten zesde “The Empire” en tot slot “The Fly”.
In de bar “Cuckoo” heb ik een totaal ander concept gezien van een bar. Deze bar had namelijk ping pong tafels, air hockey tafels en zelfs een tafelvoetbal set en dit allemaal in combinatie met muziek en dans.
Behalve het feit dat ik wat van het zeer uitgebreide nachtleven heb geproefd ben ik natuurlijk ook sightseeing gaan doen, zoals een geschiedenis leraar het betaamd ( foto’s volgen nog). Ik ben bijvoorbeeld naar de St Georges Market geweest. Ten tweede ben ik het stadscentrum gaan verkennen en heb ook hier de nodige historie gezien.
Zoals jullie wellicht al gezien hebben, heb ik mijn achtergrond foto op Facebook recent veranderd. Deze foto is namelijk genomen op een van de mooiste plekken in Belfast. Het is namelijk "Mc Arts” fort op de Cave Hill berg. Deze plek is een van de hoogste plekken op de berg. Je bent namelijk wel 370 meter hoog en je hebt daar een geweldig uitzicht over de stad.
Deze berg ben ik met mijn mede Erasmus studenten gaan beklimmen, tot 2 maal toe, en uiteraard hebben wij de routes genomen voor de bikkels. Onderaan deze heuvel bevind zich het oude kasteel van Belfast. Vanuit hadden we al een prachtig uitzicht over de stad, maar vanaf Mc Arts was het nog 10x beter.

Hoe woon ik?

Ik woon in Belfast op Nansen street 26. Het is op zich een prima huis, maar de kosten zijn vrij hoog qua onderhoud. Ik betaal hiervoor 230 pond, ongeveer 310 euro, inclusief elektriciteit. Helaas moeten wij het gas zelf betalen. Ik woon met vijf mensen, die ik later zal benoemen en je kunt ongeveer 3 weken doen met gas voor 50 pond.
Zoals ik al eerder benoemde woon ik met vijf mensen in een huis. Siben een jongen uit Groningen die scheikunde leraar wil worden. Daarnaast woon ik ook met 3 Belgen. Stijn, Sam en Amber. Alle drie PABO docenten in opleiding. Ik kan wel zeggen dat ik het getroffen heb qua huisgenoten en mede Erasmus studenten. Al met al hebben we een toffe groep.
Ik leer ontzettend veel van mijn mede studenten op het gebied van Engels, maar ook op het gebied van mezelf onderhouden. Ik heb bijvoorbeeld voor het eerst aardappels leren schillen en zelf mijn eigen was leren doen, wel mede dankzij mijn moeder die mij hierin weet te sturen, want anders zou het wellicht een ramp worden.


Wat en waar studeer ik?

Ik studeer op het St Mary’s University College te Belfast.
Ik volg hier de vakken ; European History 1945-1989, British history 1865-1989, Irish Cultural landscape en Academic Writing.
Irish Cultural landscape is een vak dat de oude geschiedenis van Ierland blootlegt door middel van archeologie.Het vak legt vele oude dingen van Kelten uit en leert ons ook een beetje Gaelic, de oude Keltische taal.
Bijvoorbeeld de Ierse lijfspreuk: Céad míle fáilte -> A hundred welcomes to you.
Ook ben ik al met 2 excursies mee gegaan naar de gebieden rondom Belfast. Met deze excursies zijn we in musea en monumenten geweest.
Wat ik vooral het mooie vind aan het Ierse landschap is, dat alles zo uitgestrekt is, maar ook weer pittoresk is op zijn eigen manier.

Dit was mijn eerste reisverslag

Groetjes,

Gijs













  • 06 Februari 2015 - 19:35

    Rita Korenblik:

    Leuk om te lezen Gijs wat je zoal tegenkomt, doet en waar je terecht bent gekomen in Ierland.
    Het doet mij een beetje denken aan mijn tijd als au pair in engeland; veel zien, nieuwe ervaringen opdoen en je blik verruimen. Geniet ervan!

  • 09 Februari 2015 - 22:39

    Karin Baakman :

    Mooi verslag Gijs! Heel veel succes en plezier nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

Mijn eerste reis

Nog in progress

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2015

Het derde Reisverslag

30 Maart 2015

Het Tweede Reisverslag

06 Februari 2015

De Eerste drie Weken
Gijs

Reisverslag van mijn tijd in Belfast

Actief sinds 11 Jan. 2015
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 2680

Voorgaande reizen:

16 Januari 2015 - 01 Juni 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: